Ľ 05) Dobel-Titisee dag 30 t/m 37 van 16-06 t/m 23-06

foto's Dobel Titisee album 05:  https://www.flickr.com/photos/79614007@N04/sets/72157647728966576/

Dag: 30, Maandag 16 juni 2014, 28.1km. van Dobel naar Forbach.

"Klimmen"

Voor het eerst komen we meerdere lange-afstandswandelaars  tegen, met grote rugzakken.Dit omdat de wandelweg die we nu lopen een zeer bekende route is door het Zwarte Woud. Het hoogste punt voor vandaag is 881 mtr. Diverse mooie uitzichten met mooi ingerichte rustplaatsen. Morgen gaan we boven de 1200mtr.

_____________________________________________________

Dag: 31, Dinsdag 17 Juni 2014, 27,8 Km van Forbach naar Seebach (Mummelsee)

"Kuitentikker"

Nog maar net aan de etappe begonnen, spreken we een echtpaar dat de Westweg al meerdere malen heeft gelopen en vertellen ons dat als wij deze etappe goed aankunnen , dat de volgende geen probleem zijn. Deze is volgens hen absoluut de zwaarste. Nu we de etappe volbracht hebben kijken we met een voldaan gevoel hierop terug. We willen niet zeggen dat we deze met twee vingers in de neusgaten hebben kunnen lopen, maar hij is ons zeker niet tegengevallen en was super mooi.
Totale stijging 1297Mtr.
Totale daling 586Mtr.

_____________________________________________________

Dag: 32, Woensdag 18 juni 2014, 24,5Km van Seebach (Mummelsee) naar Kniebis (Alexanderschanz)

"Een maand onderweg"

Even mooie wandeling. Minder intensief dan gisteren.

Nu we een maand gewandeld hebben, kijken we met een goed gevoel terug naar onze eerste wandelmaand van onze Rome-reis. Een onvoorwaardelijke steun ontvangen wij elke dag weer van ons superteam Annie en Wiel. Werkelijk niets is hen te veel.

Verder vinden wij het geweldig als we weer eens een dag slechte internetverbinding hebben, dat Jan en Mieke achter de schermen op de achtergrond toch nog onze website up-to-date houden.

Wat zeer boven onze verwachting is, is het aantal bezoekers op onze website. Vooral ook de warme reacties in het gastenboek. Wij willen hiervoor iedereen hartelijk danken!!

_____________________________________________________

Dag: 33 , Donderdag 19 Juni 2014, 18,4 Km van Kniebis (Alexanderschanz) naar Oberharmersbach (Hark)

"De berghut"

Vanavond slapen we in een oude verbouwde boerderij (Harkhof). Onderweg hebben we al vele mensen gesproken die zeiden: Daar moet je naar toe als je lekker wilt eten! We zullen het allemaal nog wel mee gaan maken dachten we, eerst nog de dagwandeling.
Viel wel even tegen! Veel venijnige klimmetjes.
Inmiddels aangekomen in onze berghut staat het water ons al in de mond, want ze hebben ons immers wat beloofd. Het eten was goed maar niet uitzonderlijk volgens ons, maar dat komt waarschijnlijk door de te hoge verwachting die ons al dagen werd aangepraat. Vanavond slapen we voor het eerst tijdens onze reis op een slaapzaal. Morgenavond zijn we weer op de camping bij Annie en Wiel en dat voelt toch telkens weer als een beetje thuiskomen.

Dag: 34, Vrijdag 20 Juni, 17.4Km. Van Oberhamersbach naar Hausach

"Hausgemacht"

Waardevolle herinneringen aan Gasthaus Harkhof.

Harkhof laten wij achter ons. De geur van de koeien, varkens en het hooi! De huisgemaakte producten: ham, kaas, honing, jam, boter, brood, yoghurt, worst, bloedworst, balkenbrij en gebak, heerlijk!!! Nog een paar dagen wandelen en we gaan het Zwarte Woud verlaten om richting Bodensee te gaan.

___________________________________________________

Dag: 35, Zaterdag 21 Juni 2014, 24,5Km, van Hausach naar Schonach (WillemshŲhe)

"De langste dag"

21 Juni was niet alleen de langste dag van deze zomer, maar ook onze langste wandeldag tot nu toe. We zijn van acht tot acht in de weer geweest. Van de Westweg is dit voor ons de tweede etappe waarvan Marian en ik zeggen: heftig ("anspruchvol" zegt de Duitser). Na deze pittige wandeling stonden Annie en Wiel ons al weer op te wachten. Gezellig samen op het terras met een grote pot bier en een heerlijke Strammermax (uitsmijter) en daarna terug naar de camping. Lekker douchen en met een voldaan gevoel naar bed. Morgenvroeg gezond weer op voor de volgende etappe.
Het lijkt wel een beetje op WERK!!!!

_____________________________________________________

Dag: 36, Zondag 22 Juni 2014, 18Km, van Schonach naar Neukirch.

"Genieten"

Intens genoten van de wandeling en de gezellige mensen. Jong en oud was in voor een praatje. Een Zwitsers echtpaar kwam terug van vakantie uit Zuid Afrika en maakte een tussenstop in het Zwarte Woud. Want hier konden ze eten en drinken voor de helft van het geld van wat het in Zwitserland kost. We kwamen een Duitser tegen die Louis van Gaal roemde en meer spelers van het Nederlands elftal kende dan wij!! We waren op tijd terug op onze camping aan de Titisee.

_____________________________________________________

Dag: 37, Maandag 23 Juni 2014, 28.3Km, van Neukirch naar Titisee.

"Afscheid"

De laatste wandeldag op de Schwartzwalder Westweg. Vandaag hebben we nog gewandeld in de uitlopers van het Zwarte Woud en we zijn geŽindigd bij de Titisee.
Morgen gaan we op weg naar de Bodensee op de grens van Duitsland en Zwitserland.
Vandaag zijn we een superwandelaar tegengekomen met maar liefst meer dan 200.000 km op zijn "teller" volgens hem. Deze 70 jarige man is alleen al 15 keer van zijn toenmalige woonplaats (?) naar Compostella gelopen ( 15x800 km). Dus wij zijn eigenlijk nog maar beginners.

[ terug... ]Omhoog

Totaal :wandelkilometers

• Gewandelde kilometers sinds 01-01-2013:11635. laatste KM-update 01-01-2017

OVERZICHT onze ETAPPES

ANNIE & WIEL

• Annie&Wiel onze "Kwartiermakers"in 2014. Ze maakten in hoofdlijnen de zelfde Rome-reis als wij, maar dan met auto en caravan. Annie en Wiel waren voor ons de steun en toeverlaat en een welkom "rustpunt" tijdens onze voetreis naar Rome.

Onze Website!!

• Op deze website, is e.e.a. te lezen en te zien in diverse fotoalbums, over onze "VOETREIS van STERKSEL naar ROME" 2014 en onze plannen na 2014...... Ook zijn er samenvattingen van al onze wandelingen en marsen in 2013-2012-2010-2009 en 2008...... Deze site is niet bedoeld als reisgids of naslagwerk.Het is meer een dagboek voor ons zelf. Het is tevens informatie voor familieleden, vrienden, pelgrims en overige belangstellenden, die graag mee willen "kijken"..... Alle positieve reacties in ons gastenboek zijn van harte welkom. Klik hiervoor op "Gasten" (deze berichten zijn voor iedere bezoeker zichtbaar. U ontvangt geen reactie)..... Heeft U een vraag of een aan- of opmerking. Klik hiervoor dan op "Contact" (deze berichten zijn alleen te lezen door Jan & Marian en worden zo spoedig mogelijk beantwoord)..... Marian en ik vinden het fijn als je iets (leuks) schrijft in ons gastenboek! Bij voorbaat dank.....