» 07) Bodensee-Brunnen 44 t/m 50 van 30-06 t/m 6-07

foto's Bodensee-Brunnen album 07:  https://www.flickr.com/photos/79614007@N04/sets/72157647370285339/

Dag: 44, Maandag 30 Juni, 22 Km, van Konstanz naar Lippoldswilen (Zwitserland)

"Grensovergang"

Even hebben we de oude binnenstad van Konstanz bezocht. Een prachtige binnenstad met als middelpunt de oude Munsterkerk die we ook van binnen hebben gezien. Een half uur later bereikten we de grensovergang (uit het jaar nul kompleet met grenswachter en fluitje!). Dus vanaf nu wandelen we door het Zwitserse rijk.

_____________________________________________________

Dag: 45, Dinsdag 1 Juli, 27,6 Km, van Lippoldswilen naar Sirnach.

"Wennen"

Het is nog even wennen aan de koers van de Zwitserse munt. Al snel worden we geconfronteerd met iets wat we eigenlijk al wisten: alles is hier veel duurder. Drie euro voor een kopje koffie is geen uitzondering. Dus drinken we maar bier!! Hebben we tenminste nog een halve liter vocht i.p.v. een klein kopje slappe koffie. We moeten goed opletten als we met de mensen praten omdat het "aangebrande Duits" veel moeilijker te verstaan is. Dat wordt dus wennen de komende dagen.

Dag: 46, Woensdag 2 Juli, 9.9 km, van Sirnach naar Fischingen

"Regen"

In de stromende regen zijn we vanmorgen uitgezwaaid door Annie en Wiel. Na twee uur klimmen en klauteren werden we aangesproken door twee Duitse dames die we al meerdere keren hebben ontmoet. Volgens deze dames zouden we de komende 4 uur geen dorp of iets wat er op lijkt tegen komen. Dus vanwege het slechte weer hebben we besloten om ons dan maar op te laten halen door ons hulpteam. De camping die we op het oog hadden bleek niet toegankelijk voor caravans dus moesten we bijna 40km doorrijden voor een volgende camping. Maar deze extra kilometers werden rijkelijk beloond door een super mooie camping met, hoe bestaat het, eindelijk weer eens wifi.

_____________________________________________________

Dag: 47, Donderdag 3 Juli, 22.1km van Fischingen naar Wald.

"Alpen"

In tegenstelling tot het regenweer van gisteren hadden we vandaag een stralend zonnetje en 28 graden. Nu hebben we voor het eerst kennis kunnen maken met de Zwitserse Alpen. Dat viel wel even tegen zeg! Wat een "kuitentikkers" zijn dat! Maar dit alles is ruimschoots goedgemaakt door de mooie vergezichten met sneeuw op de alpentoppen en een heerlijke avondje op de camping bij Annie en Wiel.

_____________________________________________________

Dag: 48, Vrijdag 4 Juli, 18.4km van Wald naar Pfäffikon.

"Koffie"

In het dorpje Wyer hebben we bij een boerin koffie gedronken. Ze stond ons al op te wachten, sprak ons aan en vroeg of we iets wilde drinken. Ze verkocht koffie, melk, appelsap en broodjes met kaas. Aan de keukentafel onder het genot van een lekkere kop koffie met een stuk chocoladecake, gezellig gebuurt.

Doorgelopen naar de mooie stad Rapperswil met een kilometers lange wandelbrug over het meer. Al vroeg in de middag hebben we de strijd gestaakt vanwege het dreigende noodweer, dat even later in alle hevigheid losbarstte.

Dag: 49 ,Zaterdag 5 Juli, 19,4 km. van Pfäffikon naar Trachslau,

" onrust"

Vannacht slecht geslapen vanwege de hevige storm.Even dachten we dat we met tent en al de lucht in gingen, maar gelukkig was het tweede deel van de nacht rustiger. Het vertrek vanmorgen is ook een beetje onrustig verlopen omdat onze startplaats een dubbelganger bleek te hebben.Er waren twee dorpen met dezelfde naam,natuurlijk hadden wij weer de verkeerde te pakken. Dus wij zijn iets later pas,op de juiste plaats kunnen vertrekken.

In Einsiedeln hebben we een mooie kathedraal en een klooster bezocht en hier hebben wij ook ons pelgrims-paspoort weer bij laten werken.

_____________________________________________________

Dag: 50, Zondag 6 Juli, 23,5km, van Trachslau naar Swyz/Brunnen (Vierwaldstättensee)

stijging 560mtr. daling 1228 mtr.

"Getallen"

Eerst hebben we ons "basiskamp" verplaatst van de Walensee naar de Vierwaldstättensee. Wederom een prachtige omgeving met een mooie standplaats aan het water. "De Gotthard" is al binnen ons gezichtsveld. We hebben vandaag een stevige wandeling achter de rug met 560mtr. stijging en 1028mtr.daling, met het hoogste punt van deze dag 1475mtr. We hebben tot nu toe ruim 1000km afgelegd in 46 wandeldagen.

[ terug... ]Omhoog

Totaal :wandelkilometers

• Gewandelde kilometers sinds 01-01-2013:11635. laatste KM-update 01-01-2017

OVERZICHT onze ETAPPES

ANNIE & WIEL

• Annie&Wiel onze "Kwartiermakers"in 2014. Ze maakten in hoofdlijnen de zelfde Rome-reis als wij, maar dan met auto en caravan. Annie en Wiel waren voor ons de steun en toeverlaat en een welkom "rustpunt" tijdens onze voetreis naar Rome.

Onze Website!!

• Op deze website, is e.e.a. te lezen en te zien in diverse fotoalbums, over onze "VOETREIS van STERKSEL naar ROME" 2014 en onze plannen na 2014...... Ook zijn er samenvattingen van al onze wandelingen en marsen in 2013-2012-2010-2009 en 2008...... Deze site is niet bedoeld als reisgids of naslagwerk.Het is meer een dagboek voor ons zelf. Het is tevens informatie voor familieleden, vrienden, pelgrims en overige belangstellenden, die graag mee willen "kijken"..... Alle positieve reacties in ons gastenboek zijn van harte welkom. Klik hiervoor op "Gasten" (deze berichten zijn voor iedere bezoeker zichtbaar. U ontvangt geen reactie)..... Heeft U een vraag of een aan- of opmerking. Klik hiervoor dan op "Contact" (deze berichten zijn alleen te lezen door Jan & Marian en worden zo spoedig mogelijk beantwoord)..... Marian en ik vinden het fijn als je iets (leuks) schrijft in ons gastenboek! Bij voorbaat dank.....