» 12) Berceto-Cerreto dag 77 t/m 82 van 2-08 t/m 7-08

foto's Berceto-Cerreto album 12:  https://www.flickr.com/photos/79614007@N04/sets/72157647772279511/

Dag: 77 , Zaterdag 2 Augustus 18,2 Km, van Berceto naar Rifugio lagdei.

" Een pittig dagje"

Bergje op bergje af,is weer begonnen, na weken redelijk vlak parcours. Dit gaat voorlopig zo door tot Florence. (Dus de komende 200km) We zijn voor de overnachtingen voorlopig aangewezen op berghutten en rifugio's, omdat in dit gebied geen campings zijn. Ook missen wij onze "eigen" koks Annie en Wiel heel erg.

_________________________________________________________________________

Dag: 78,22,7 Km, van Corniglio naar Prato Spilla

Stijging 1578 mtr.

daling 1454 mtr.

hoogte punt 1875 mtr.

Wandeltijd 8uur en 15 min.

" Het voorgevoel "

S'morgens bij het ontbijt waren we al een beetje onrustig.We hadden het gevoel dat er iets boven ons hoofd hing deze dag. Dat gevoel bleek juist .Nog maar een paar uur aan het wandelen en jawel hoor! Mist zware wind en regen was ons deel. En dat juist nu ze ons mooie landschappen en vergezichten in het vooruitzicht hadden gesteld.Niets dus! Soms nog geen 15 mtr. zicht. 21.15 uur (donker) kwamen we drijfnat aan op ons overnachtingsadres.

Dag: 79, maandag 4 Augustus, 13,2 km, van Prato Spilla naar rifugio Sarzane

" Het woud"

Na enkele dagen verstoken te zijn gebleven van tel. en internetverbinding zijn we nu weer in de "lucht" Gestart in natte wandelschoenen! Dus na 10 min. heb je dan ook natte sokken,maar daar hebben we gedurende de dag verder weinig last van gehad. Vandaag was in tegenstelling tot gisteren het zicht goed, maar daar hadden we weinig aan omdat we voornamelijk in het woud hebben gelopen. Om 18.30 uur zijn we aangekomen in onze berghut. De tochten in de Apennijnen zijn veel zwaarder en gevaarlijker dan we gewend zijn van de Alpen. De Italiaanse wandelaars die wij gesproken hebben vinden de paden en de keien, ook erg nat en glibberig in vergelijking met andere jaren.

_____________________________________________________

Dag: 80 , Dinsdag 5 Augustus, 12,3 km. Van rifugio Sarzane naar Cerreto Laghi.

" De twijfel"

Weersverwachting voor vandaag:slecht met in de namiddag onweer.

Wat een attractieve route zou moeten zijn is voor ons een waagspel geworden. Glibberig paadjes en spekgladde grote keien. De diverse mooie uitzichten, waarvoor we uiteindelijk deze GEA route hebben gekozen ontaardt voor ons in een niet meer dan een grote mistsluier. We hebben de manager in de rifugio gevraagd waarom wij zijn enige gasten zijn. Vanwege het slechte weer en de voorspelling voor de komende dagen gaf hij als reactie. Hij geeft ons het advies om een andere route te kiezen. Wij hebben zijn advies van harte aangenomen en van hem een kaart meegekregen, waar hij de route heeft uitgezet. We zijn aan het einde toch nog fout gelopen. Uiteindelijk hebben we met het openbaar vervoer het laatste stukje tot Cerreto overbrugt. We overwegen op dit moment of we vanwege  het slechte weer niet een paar etappe's van dit moeilijke gebied over zullen slaan,omdat we op deze gladde paden en keien teveel risico's lopen. Onze veiligheid staat hierbij voorop. Morgen nemen wij een rustdag. We verblijven nu in een goed verzorgd hotelletje in het toeristische bergdorpje Cerreto Laghi (RE)

Dag: 81,Woensdag 6 Augustus  Rustdag

"Rijp beraad"

Vandaag nemen wij onze vijfde rustdag in 80 dagen.
Na rijp beraad hebben Marian en ik besloten om toch enkele etappe's over te slaan.Dit vanwege het gevaar voor eigen leven op de gladde en glibberige paden en keien boven een hoogte van 1500 mtr.Morgen donderdag 7 Augustus vertrekken wij met bus/trein naar Florence Hier worden wij opgepikt door ons begeleidingsteam (Annie en Wiel) die daar op een camping verblijven samen met dochter Angèle en haar twee vriendinnen. Vrijdag 8 Augustus beginnen wij dan aan de Fransiscaanse voetreis van Florence via Asisi naar Rome.

Dag: 82 Donderdag 7 Augustus,

"De Treinreis"

Met bus en trein vanaf Passo Del Cerreto naar de camping in de buurt van Florence, waar we hartelijk zijn ontvangen door Annie en Wiel.

[ terug... ]Omhoog

Totaal :wandelkilometers

• Gewandelde kilometers sinds 01-01-2013:11635. laatste KM-update 01-01-2017

OVERZICHT onze ETAPPES

ANNIE & WIEL

• Annie&Wiel onze "Kwartiermakers"in 2014. Ze maakten in hoofdlijnen de zelfde Rome-reis als wij, maar dan met auto en caravan. Annie en Wiel waren voor ons de steun en toeverlaat en een welkom "rustpunt" tijdens onze voetreis naar Rome.

Onze Website!!

• Op deze website, is e.e.a. te lezen en te zien in diverse fotoalbums, over onze "VOETREIS van STERKSEL naar ROME" 2014 en onze plannen na 2014...... Ook zijn er samenvattingen van al onze wandelingen en marsen in 2013-2012-2010-2009 en 2008...... Deze site is niet bedoeld als reisgids of naslagwerk.Het is meer een dagboek voor ons zelf. Het is tevens informatie voor familieleden, vrienden, pelgrims en overige belangstellenden, die graag mee willen "kijken"..... Alle positieve reacties in ons gastenboek zijn van harte welkom. Klik hiervoor op "Gasten" (deze berichten zijn voor iedere bezoeker zichtbaar. U ontvangt geen reactie)..... Heeft U een vraag of een aan- of opmerking. Klik hiervoor dan op "Contact" (deze berichten zijn alleen te lezen door Jan & Marian en worden zo spoedig mogelijk beantwoord)..... Marian en ik vinden het fijn als je iets (leuks) schrijft in ons gastenboek! Bij voorbaat dank.....