Ľ 15) Assisi-Rome dag 98t/m110 van 23-08 t/m 4-09

foto's Assisi-Rome album 15:  https://www.flickr.com/photos/79614007@N04/sets/72157647775550302/

Dag: 98, Zaterdag 23 Augustus 19,5km. Van Assisi naar Spello

"Hagelstenen"

Vandaag hebben wij de top van de Monte Subiasco beklommen. Vanaf Assisi (San Francesco) is dat 1050 mtr. stijgen en 1024 mtr. dalen. Een pittige dag dus. Zeker als je daarbij ook nog eens een fikse onweersbui op je "dak" krijgt, maar de vergezichten vanaf boven waren werkelijk schitterend. Het ongemak van het onweer is dan ook weer snel vergeten. We hoorden van Annie en Wiel dat het beneden ook hevig noodweer was geweest, met zelfs hagelstenen zo groot als knikkers.

________________________________________________________________________

Dag: 99, Zondag 24 Augustus, 22,2 km. Van Spello naar Montefalco.

Een redelijke "vlakke" wandeling vandaag, dat wil zeggen de eerste uren, want de naam van de aankomstplaats Montefalco (monte = berg) verraad het al. Dus het venijn zat vandaag zoals vaak het geval is, ook weer in de staart. Maar het was zeker de moeite waard. Het weer was prachtig. Nog steeds geen Italiaanse temperaturen, maar die kunnen wij tijdens het wandelen wel missen.

_____________________________________________________

Dag: 100, Maandag 25 Augustus, 26km. Van Montefalco naar Spoleto.

"Saai"

Wandeling over voornamelijk landweggetjes tussen mais, tabaksplanten, wijngaarden en zonnebloemen. Af en toe een klein dorpje. Een aardige mevrouw bracht ons lekkere sappige pommadorussen (grote vleestomaten) Een vrij saaie wandeling!

_____________________________________________________

Dag: 101, Dinsdag 26 Augustus 12,4 km. Van Spoleto naar Patrico (sul Monteluco)

"Belisima"

Vanmorgen hebben Annie en Wiel ons afgezet in Spoleto. Wij zullen ze de komende vier dagen niet zien omdat we hoog in de bergen zitten en daar moeilijk opgehaald kunnen worden. Zij rijden door naar, ja ja je leest het goed, een camping in de buurt van Rome. Wij slapen vanavond op een uniek gelegen boerderij van de bekende familie Bartoli. We hebben vandaag een heerlijke wandeling gehad met sublieme vergezichten.

_____________________________________________________

Dag: 102 , Woensdag 27 Augustus  22,4 Km, van Patrick naar Ferentillo.

"Diner"

Gisterenavond zijn wij door de familie Bartoli uitgenodigd op hun familiediner? Er waren 38 mensen aanwezig. Wij hebben met handen en voeten en een beetje Engels uit kunnen leggen hoe we bij dit diner terecht zijn gekomen. Het was er erg gezellig. En het eten was voortreffelijk.

_____________________________________________________

Dag: 103 , Donderdag 28 Augustus 26,4 km van Ferentillo naar Stroncone.

"Auto's"

Na 2 dagen complete stilte hoog in de bergen willen we vandaag iets anders dan alleen bergpaadjes en stilte. Leuk! maar elke dag taart eten is ook niet meer lekker. We hebben gekozen voor een alternatieve route langs de verkeersweg SS 209 en hebben ons weer een dagje thuis gevoeld tussen de mensen en de auto's. Morgen pikken we de berpaadjes weer op! s' Avonds hebben in Stroncone genoten van een heerlijk dorpsfeest bij tropische temperaturen.

Dag: 104. Vrijdag 29 Augustus, 25,2 km. Van Stroncone naar Calvi Dell'umbria

"Pittig dagje"

Wij denken zelf dat na vandaag de etappes minder intensief worden. Deze dag was erg vermoeiend 953 mtr. stijgen en 952 mtr. dalen bij een temperatuur van 33 graden. 8,5 uur wandelen. Vanavond zijn we lekker uit gaan eten met Annie en Wiel die we vier dagen niet gezien hadden. We beginnen al aardig op te schieten. Eind volgende week hopen we op het St. Pieterplein te staan.

_____________________________________________________

Dag: 105. Zaterdag 30 Augustus, 18,4 Km. Van Calvi Dell'umbria naar Selci.

"Pootje baden"

De mooie streek UmbriŽ hebben we vandaag achter ons gelaten. Vanmorgen om 9.30 uur zijn we in Calvi gedropt door Annie en Wiel. We begonnen direct 582 traptreden naar beneden. Daarna liepen we over een heuvelkam met aan weerszijden fraaie vergezichten. We mochten vandaag weer pootjebaden door een samenloop van twee beekjes. Het was een leuke en ontspannen wandeldag in vergelijking met gisteren. Wederom mooi weer met temperaturen boven de 30 graden.

Dag: 106. Zondag 31 Augustus. 15,2 km. Van Celsi naar Poggio Mirteto

" Zwerfhond"

Een mooie wandeldag met veel afwisseling in landschappen. Wederom mooi weer. Wel erg veel (zwerf)honden op ons pad, maar met een speciaal fluitje (met hoge tonen) hebben we deze lastige beestjes op een veilige afstand kunnen houden. Morgen beginnen we aan de eindspurt. Als alles volgens plan verloopt staan wij vrijdagmiddag op het St. Pieterplein!!

_____________________________________________________

Dag: 107, Maandag 1 September.9,5km van Poggio Mirteto naar Farfa.

" regen"

Gestart met regen en het heeft doorgeregend totdat we onze etappe bijna klaar hadden. Gelukkig was die vandaag maar kort en hebben we na de regen nog een leuke middag en avond doorgebracht met Annie en Wiel.

_____________________________________________________

Dag: 108, Dinsdag 2 September 17,9 km. Van Farfa naar Montelibretti.

" olijven"

Na ons bezoek aan het plaatselijke klooster gaan al direct omhoog over een oud pelgrimspad en asfaltwegen. We genieten van een prachtig panorama. Het afdalen verloopt tussen de olijfboomgaarden. Na een stevig klimmetje bereiken we de stadsmuur van Montelibretti. De eindbestemming voor vandaag.Onze beschikbare energie wordt de laatste dagen wel iets minder, maar het wandelen zit ons nog niet tegen. We hebben nog een kleine 3 dagen te gaan en dan staan we op het Pieterplein!

_____________________________________________________

Dag:109 , Woensdag 3 September 18,1 km. Van Montelibretti naar Monterotondo.

" saai"

Monterotondo is een voorstadje van Rome.De (wandel)weg er naar toe bracht ons weinig nieuws meer We vinden de olijfbomen na de zoveelste boomgaard niet meer zo spannend. Ze worden dan saai en somber van aanblik. De stad Monterotondo zelf is al bijna even saai. We zien met spanning uit naar de grote stad Rome waar we nog maar een kleine 30 km vanaf zijn.

_____________________________________________________

Dag: 110. Donderdag 4 September 23 km. Van Monterotondo naar  Monte Sacro (stadswijk in Rome)

" ROME"

Vandaag hebben we de laatste lange etappe gelopen van onze voetreis naar Rome en zijn we in de grote stad aangekomen, We overnachten hier in een hotelletje omdat ophalen door Annie en Wiel in zo'n drukke stad eigenlijk geen optie is. Morgen hebben we nog een korte afstand (7km) voor de boeg om op het St. Pieterplein aan te komen. Dan gaat eindelijk onze lang gekoesterde droom in vervulling. We zijn zelf erg benieuwd hoe we dit moment zullen ervaren.We zullen zeker stilstaan bij de twee personen Tiny en Jan aan wie wij deze voetreis hebben opgedragen.

[ terug... ]Omhoog

Totaal :wandelkilometers

• Gewandelde kilometers sinds 01-01-2013:11635. laatste KM-update 01-01-2017

OVERZICHT onze ETAPPES

ANNIE & WIEL

• Annie&Wiel onze "Kwartiermakers"in 2014. Ze maakten in hoofdlijnen de zelfde Rome-reis als wij, maar dan met auto en caravan. Annie en Wiel waren voor ons de steun en toeverlaat en een welkom "rustpunt" tijdens onze voetreis naar Rome.

Onze Website!!

• Op deze website, is e.e.a. te lezen en te zien in diverse fotoalbums, over onze "VOETREIS van STERKSEL naar ROME" 2014 en onze plannen na 2014...... Ook zijn er samenvattingen van al onze wandelingen en marsen in 2013-2012-2010-2009 en 2008...... Deze site is niet bedoeld als reisgids of naslagwerk.Het is meer een dagboek voor ons zelf. Het is tevens informatie voor familieleden, vrienden, pelgrims en overige belangstellenden, die graag mee willen "kijken"..... Alle positieve reacties in ons gastenboek zijn van harte welkom. Klik hiervoor op "Gasten" (deze berichten zijn voor iedere bezoeker zichtbaar. U ontvangt geen reactie)..... Heeft U een vraag of een aan- of opmerking. Klik hiervoor dan op "Contact" (deze berichten zijn alleen te lezen door Jan & Marian en worden zo spoedig mogelijk beantwoord)..... Marian en ik vinden het fijn als je iets (leuks) schrijft in ons gastenboek! Bij voorbaat dank.....